UVOD

Kao što je i Allah, d?. š., saopcio ajetom “... nego je Allahov poslanik i posljednji vjerovjesnik... “ (Al-Ahzab, 40), naš pejgamber, Muhammed, s. a. v. s., posljednji je poslanik koji je poslan covjecanstvu, kome je Allah, d?. š., objavio Svoju posljednju Knjigu, koga je, bogobojaznošcu, uzornim moralom, privr?enošcu svome Stvoritelju, Allah, d?. š., nacinio uzorom ostalom covjecanstvu, koji je Allahov prijatelj, koji posjeduje prvenstvo pred našim Gospodarom, koji je njihov najbli?i prijatelj i staratelj.
Kao što je to i saopcio ajetom “Mi cemo ti, doista, teške rijeci slati” (Al-Muzzammil, 5), posljednjeg Svog poslanika, Muhammeda, a. s., Allah, d?. š., zadu?io je velikom odgovornošcu. A svojom sna?nom vjerom u Allaha, naš Pejgamber je svoju misiju i odgovornost obavio na najljepši nacin, pozivao je narod na Allahov put i bio vodic i svjetionik svim vjernicima.
Mada ga nismo vidjeli, Muhammeda, a. s., njegovo uzorno ponašanje, rijeci i moral mo?emo upoznati preko kur’anskih ajeta i hadisa i mo?emo ulo?iti nesebicne napore kako bismo licili na njega i kako bismo bili u njegovoj neposrednoj blizini na buducem svijetu. Savremeni covjek, a narocito mladi, sebi za uzor uzimaju razlicite osobe, imitiraju njihove manire, nacin odijevanja i govor; nastoje se poistovjetiti sa njima. Medutim, kao što velika vecina tih uzora nisu na pravom putu, oni, isto tako, ne posjeduju ni ljepote stilova i morala. Zbog toga je veoma bitna odgovornost ugledati se na pravu osobu, na najljepši moral i stil. Muhammed, a. s., osoba je u ciji se moral i nacin ?ivljenja muslimani trebaju ugledati, koga moraju uzeti kao svoj uzor i vodica kroz ?ivot. Ovu cinjenicu Allah, d?. š., istice na slijedeci nacin:
Vi u Allahovom Poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onome svijetu, i koji cesto Allaha spominje (Al-Ahzab, 21).
Kao i naš Pejgamber, Muhammed, a. s., i svi su ostali Bo?iji poslanici bili ljudi koje je Allah, d?. š., nacinio primjerima vjernicima i kojima je On bio zadovoljan. U kur’anskom poglavlju Yusuf Allah, d?. š., ka?e slijedece:
U kazivanju o njima je pouka za one koji su razumom obdareni. Kur’an nije izmišljena besjeda, on priznaje da su istinite Knjige prije njega objavljene, i objašnjava sve, i putokaz je i milost narodu koji vjeruje (Yusuf, 111).
Cilj pripreme ove knjige je, takoder, višesmjerno upoznavanje sa našim Pejgamberom i, isticanjem kako zajednica, koju cine ljudi koji vide uzor u njegovom moralu, posjeduje superiorne odlike i ljepote, animirati ljude na moral posljednjeg Allahovog poslanika. Kao što je Muhammed, a. s., i saopcio u hadisu: “Ostavljam vam dvije stvari; sve dok ih se budete pridr?avali, vi nikako necete zalutati: Allahovu Knjigu i Resulullahov sunnet,1 dva najbitnija vodica muslimana su Kur’an i sunnet Muhammeda, a. s. Naš Pejgamber je hem svojim izuzetnim moralom bio uzor ljudima, hem i pozivao ljude na uzoran moral. Muhammed, a. s., koji ka?e: “Uzoran moral je ono što ce najviše prevagnuti na vagi vjernika. Doista Allah, d?. š., ne voli one cija su djela i rijeci ru?na i koji bestidno govore”2, jednom prilikom je takoder rekao: “Tako mi Allaha koji u svojoj moci dr?i moju dušu, u D?ennet ce uci samo oni koji imaju lijep moral.”3
I muslimani koji idu tragom svoga Poslanika, svojim uzornim moralom i naravi, hem cijelom svijetu trebaju biti uzor, hem ih i govorom i pisanjem trebaju pozivati na uzoran moral.